Ridit tre grymt fina ponnyer

Som rubriken säger, dagen vart jäkligt najs om man säger så. For vid två tiden till Råbäcken där Paulina hade två av sina hästar för tillfället (sin tredje har hon alltid där) och provred. Sen på kvällen så drog jag till heden stallet där jag mockade åt Geronimo och Jack innan jag tog in och började gör iordning Jack för ett hopp-pass för Elin. Men täcnkte dra egenom dagens ridpass. 
 
Clatch: Började med att skritta han ett ganska långt tag, kände efter i skritten och så. När jag jobbat på bra i skritten ett tag så började jag jobba ett tag i traven också. Red på ett tag med halter, igångsättnigar, ställa osv. Sen fick jag äve pröva lite galopp som gick som det gick, haha borde sett helt hämskt ut, men han var jätte trött så. Men han var superfin åh gud, värsta läromästaren!! 
 
Isa: En helt annan ponny, sjukt känslig och lite spänd av sig. Men jobbade på som på samma sätt som med Clatch och det funkade helt ok, fast jag tränade mycket mer halter med henne. Men och sjuktfin ponny, hehe typical Johanna ponny! 
 
Jack: Det var första gången jag hoppade Jack och har bara "slarv" ridit innan, eller hur man ska säga det. Ajja red först fram i alla gångarter, sen började jag hoppa fram på ett litet räcke som han slarvade över några gånger haha. Hoppade räcket upphöjt några gånger, sen satt Elin upp en två kombination. Hoppade den ett par gånger och det gick sjukt bra, han hoppade som en klocka, sedan slutade den på 90cm hihi. Hoppade som sista hinder bara oxern, det gick ruskigt bra jag fick att hoppa av där han skulle och så, så det kändes bra. Jack är så himla rolig att hoppa, helt sjukt! 
 
Måste även tacka Paulina för att jag fick pröva rida hennes grymt fina ponnyer! 
Instabild från idag! 
 
Förövrigt så är det en jätte rolig sak som kommer hända, men mera om det närmare! 

Kommentarer
Postat av: Anonym

ASSÅ SVARA I TELEFONEN DITT LILLA BAJSBARN, KOMMER INTE KUNNA SOMNA FÖRENS DU GJORT DET!!!!... ;***

2013-05-10 @ 00:53:10
Postat av: JONNA - shettisblogg

åh vilken superfin blogg! :D

Svar: åh tack, desamma :D
Johanna Wisten

2013-05-11 @ 20:46:45 / URL: http://ponnyvalack.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback